כיצד מתכוננים לתהליך גירושין

הנתונים מלמדים אותנו שזוג אחד מכל שלושה זוגות בישראל מתגרש. על פי הנתונים המספרים נמצאים כל הזמן בעלייה. זה לא אמור להפתיע אותנו שכן, אנחנו יודעים שסגנון החיים בישראל השתנה במהלך השנים, יותר ויותר זוגות מוכנים לוותר על חיי הנישואים, בין אם זה בשביל להתחיל מערכת יחסים חדשה ובין אם זה מסיבות אחרות.

במידה ובעבר בני הזוג חתמו על הסכם ממון הדבר יכול לצמצם את המחלוקות ביניהם ככל הנוגע לחלוקת הרכוש. עם זאת, את כל הנושאים של משמורת לגבי ילדים, מזונות קטינים וכל הכרוך בכך עדיין יהיה עליהם להסדיר.

תהליך גירושין הוא לא תהליך פשוט, בפרט אם מעורבים בו ילדים. זה תהליך שדורש הרבה מאוד כוחות משני הצדדים, זה תהליך שיכול להוביל אל מקומות שאף אחד מבני הזוג לא חשב שהוא יגיע לשם. מאהבה גדולה לפרידה עד למצב של קרע עמוק ולעתים שנאה וקשר שלילי בין בני הזוג. הרבה פעמים אל תוך תהליך של גירושים נכנסים כל הרגשות השליליים, התחושות הקשות, התסכול, המרמור, קנאה ושאר המצבים שיכולים להיווצר בזמן הקשר.

תהליך גירושין מחייב את שני הצדדים לשכור עורכי דין שייצגו אותם. ניתן למצוא עורך דין בתל אביב, ירושלים, ולמעשה בכל עיר ניתן למצוא עורך דין המתמחה בגירושין. חשוב לומר, להבדיל במקרים אחרים, במקרה של עורך דין גירושין, יש לו תפקיד כפול כלפי הלקוח, הוא גם עורך הדין שלו אך הרבה פעמים הוא מעבר לכך, לא מעט עורכי דין ידעו לספר שהם גם פסיכולוגים לשעת צרה, אשר עוזרים ללקוחות שלהם להתגבר על הרגעים הקשים בתהליך.

בין היתר זה נובע מהעובדה כי התהליך הוא קשה, ארוך ויכול להוביל אל מקומות מאוד בעייתיים. למשל, אם מדובר בתהליך בו בני הזוג נאבקים על משמרת לילדים וכל מה שקשור להסכמי ראיה (מי יקבל את הילדים ומתי הצד השני יוכל לראות אותו), הרי שזה יכול להיות שלב מאוד קשה מבחינה נפשית. בוודאי אם הצד השני מסית את הילדים או פועל בכל דרך למנוע מהם לפגוש את ההורה השני.

עורך דין המעורב בגירושין, ידע כיצד להתמודד עם המצבים הנ"ל אך הוא גם ידע, או צריך לדעת, מתי לעצור. מתי להגיד ללקוח שלו שיותר מזה הוא לא יכול לקבל או שלא משתלם לו לדרוש. צריך לזכור, להבדיל מיחסים בקשרים אחרים, גם אחרי שנפרדים ומתגרשים, במיוחד אם יש ילדים, קיים קשר מסוים בין בני הזוג, גם אם קשר עקיף, לכן עורך דין טוב צריך לדעת כיצד להסביר זאת ללקוח או ללקוחה שלו ולגרום להם להיות מוכנים להתפשר.